Klanttevredenheidsonderzoek haltetaxiRRReis: 92% van onze reizigers is tevreden tot zeer tevreden!

Onderzoeksbureau Moventem heeft een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder onze reizigers. Een ruime meerderheid van 92% geeft aan tevreden of zeer tevreden te zijn over onze dienstverlening. Met een mooie gemiddelde score van een 8.2 voor onze algehele dienstverlening zijn wij van haltetaxiRRReis erg trots!


HaltetaxiRRReis rijdt in opdracht van de provincie Gelderland. Mobiliteitsregisseur Qarin is verantwoordelijk voor de dienst die een aanvulling is op het openbaar vervoer; de ritten worden uitgevoerd door lokale taxibedrijven.
 
Doel van ons onderzoek was inzicht te verkrijgen in de klanttevredenheid van de
haltetaxiRRReis-gebruikers. Hoe wordt de dienstverlening gewaardeerd en wat valt er mogelijk aan de uitvoeringskwaliteit te verbeteren? De vragen hadden betrekking op de specifieke rit die de reizigers maakten, op de herkomst en bestemming van de rit en dus vooral over de waardering van de dienstverlening.

Zeer tevreden reizigers die haltetaxiRRReis hoge rapportcijfers geven!

In totaal 92% van alle reizigers geeft aan tevreden of zeer tevreden te zijn over de dienstverlening van haltetaxiRRReis. De reizigers geven haltetaxiRRReis ook een mooi rapportcijfer: een gemiddeld cijfer van 8.2 wordt gegeven voor de algehele dienstverlening.


Reizigers waren vooral tevreden over het bestelgemak en de stiptheid van de uitvoering. Verder kwamen als positieve punten uit het onderzoek naar voren: een extra mogelijkheid hebben om weer te kunnen reizen, vriendelijke chauffeurs, een gemakkelijke aansluiting op het reguliere OV, een goed aanvullend alternatief voor het OV en de algehele flexibiliteit die haltetaxiRRReis biedt. Voor verbetering vatbaar is onze afhandeling bij eventuele klachten: dit zou in de toekomst beter kunnen aldus de ondervraagde reizigers. Daar gaan we dus mee aan de slag!


Opvallend is dat haltetaxiRRReis veel wordt gebruikt door jonge reizigers en dat meer dan de helft van de ritten een aansluiting maakt op het reguliere OV, één van de doelstellingen van de dienst. Tenslotte geeft een groot deel van de reizigers aan haltetaxiRRReis herhaaldelijk te zullen blijven gebruiken!

Paul Pietersen, directeur Qarin, uitvoerder haltetaxiRRReis:

“Afgelopen jaar hebben de ingezette taxibedrijven samen met de medewerkers van Qarin heel hard gewerkt om haltetaxiRRReis als een betrouwbare aanvulling op het openbaar vervoer in Gelderland te lanceren. Dit onderzoek laat zien dat dit gelukt is en daar ben ik heel trots op.”

"Goed dat reizigers de weg naar haltetaxiRRReis weten te vinden en waarderen. Zo houden we kleine kernen en wijken bereikbaar."


Jan van der Meer, Gedeputeerde

Vol vertrouwen in het nieuwe jaar

De positieve resultaten van ons klanttevredenheidsonderzoek stimuleren ons om ook in 2023 vol vertrouwen aan de slag te gaan. We zullen onze dienstverlening verder blijven verbeteren, waarbij een betere klachtafhandeling onze prioriteit heeft.

Share by: